top of page
Search
  • Writer's picture ענת לוינסקי

אימהות יחידנית וכסף - איך לעשות את זה נכון?

היי יקרה,


אני רוצה לקחת רגע ולשתף אותך בחלק מהחוויה שלי כאמא יחידנית- והפעם בנושא הכלכלי.


עכשיו אמנם כבר ספטמבר, ולאט לאט חוזרים לשגרה, אבל עד לפני רגע עוד היה אוגוסט, ואם יש משהו שחידד לי את חשיבות העניין הכלכלי, בוודאי כיחידנית, זה היה הקיץ הזה...


לפני חודשיים וקצת הבת שלי גאיה ואני עברנו דירה.


מעבר לעניין הכלכלי (עלות ההובלה, החלפת ריהוט שלא מתאים, מלא דברים שצריך לקנות כשנכנסים לדירה חדשה...), לראשונה בחיי הבנתי מה זה אומר לעבור דירה עם ילדה באמצע שנה. מעבר לקליטה ולהסתגלות ולהחזקה הרגשית של ילדה קטנה שנאלצת להיפרד מבית בו גדלה כל חייה, מסביבה מוכרת ממסגרת וחברים, מעבר דירה לפני תום שנת הלימודים גם אומר הרבה זמן בלי מסגרת עד שתתחיל המסגרת החדשה, שזה כיף, אבל גם משאיר לאמא מעט מאוד זמן עבודה ופרנסה.


וגם עכשיו כשהגיע ספטמבר, יש קליטה בגן, ואז חגים, ואז מחלות חורף...


בקיצור, במידה רבה, אני מרגישה שמאז שהפכתי לאמא, ובפרט כיחידנית, הפניות שלי לעבודה ירדה משמעותית, כל פעם מסיבה אחרת, ומצד שני, ההוצאות גדלו דרמטית.


גם בסגנון החיים הטבעי והפשוט יחסית שבו אני חיה, ובלי להוציא כמעט שקל על בגדים או אטרקציות, עלות החינוך, החוגים, ובכלל, החיים, מסתכמות באלפים רבים של שקלים מדי חודש.


זה לא אומר שזה לא אפשרי, אבל זה כן אומר שבטח במדינה עם יוקר מחיה כמו שלנו, ובטח ובטח כיחידניות או יחידניות לעתיד שמחזיקות לבד על כתפיהן את פרנסת הבית, הנושא הכלכלי הוא חתיכת עניין.


להתנהל נכון

להרוויח מספיק

לנהל נכון את הכספים שיש לנו

לראות איך אנחנו מייצרות עוד מקורות הכנסה ולא תלויות רק בדבר אחד

למצות את הזכויות המגיעות לנו

ולראות איך אנחנו מאבטחות את עצמנו ואת ילדינו כנגד מקרים של חלילה מחלה קשה, תאונה, ושאר צרות, וגם מתכוננות נכון לעת פרישה.


אז אין לי פתרונות קסם, ואני לא יועצת כלכלית, וגם אני בעצמי עדיין בדרך ועובדת ככל שאני יכולה על לשפר ולפתח את כל הדברים שציינתי


אבל אני כן יודעת שיש כמה וכמה דברים אותם חשוב ואפשר לעשות, ושאותם גם עשיתי ואני עושה, כדי שגם קיץ כזה (או כל בלתם אחר שיגיע לפתחי, ויגיע, את זה אני כבר יודעת), לא ירעיד את הבית שלנו ואת השפיות שלי יותר מדי.


את כל הדברים האלה שאפשר וחשוב ממש לעשות ריכזתי לתוך הרצאה מעולה אחת-יחידניות חיות ברווחה- שאני מעבירה כבר למעלה משנתיים לאימהות יחידניות ולנשים בדרך לאימהות יחידנית.


זו הרצאה שנתפרה במיוחד עבור יחידניות ומי שחושבת על אמהות יחידנית, היא פרקטית, ברורה, לא מפחידה אלא דווקא להיפך- עושה סדר, בהירות ומחברת לכוחות ולאפשרויות שקיימות,


ואם אתן אמהות או בדרך, וטרם הייתן בהרצאה אני מזמינה אתכן מאוד להצטרף אלינו.

זה חשוב. ממש.


כל הפרטים והצטרפות להרצאה/רכישת ההקלטה כאן- https://www.imale.info/money1


שיהיו לנו ימים של שלווה, בריאות, ובשורות טובות לכולנו,

ענת




18 views0 comments
bottom of page