top of page
Search
  • Writer's picture ענת לוינסקי

על חשיבות הקפאת ביציות בגיל צעיר

היום הגיעה אלי מישהי בת 31 כדי שאדריך אותה ואתן לה את כל המידע לקראת הקפאת ביציות- שימור פוריות. כמה שמחתי!

הפרופיל ההורמונלי שלה היה נהדר קיים סיכוי טוב שהיא לא תזדקק ליותר מסבב אחד שבועיים או פחות של הזרקת הורמונים, מעט חוסר נעימות, קצת כסף, וואוו- איזו מתנה אדירה האישה הזו הולכת לתת לעצמה.

לא פעם ולא פעמיים עברה בראשי המחשבה כמה חבל שאיתי אף אחד לא דיבר בשעתו על שימור פוריות, כשהייתי אני בת 31, 32, 33, 35 אפילו.

היום, בגיל 43, וכבר אמא, וכמי שמלווה נשים בטיפולי פוריות, אני יודעת איזה נס זה להיכנס להריון בגילאים האלו, ואני יודעת שבסבירות גבוהה, אם וכאשר אחליט להביא לביתי אח/אחות משמעות הדבר תהייה תרומת ביצית. וזה הליך שהוא גם מבורך, ונהדר שקיים כאופציה ומעלה דרמטית את הסיכוי, אבל גם יקר ומורכב רגשית. הייתי נותנת הרבה כדי שיהיו לי ביציות קפואות מתחילת שנות ה-30 שלי...

יחד עם זאת, גם היום, רוב הנשים שמגיעות אלי עם מחשבות על שימור פוריות, מגיעות אלי לצערי בגילאים מאוחרים יותר- 35, 36, לפעמים גם 38 ו-39.

בגילאים האלה לרוב יידרשו כמה סבבים, מינוני ההורמונים יגדלו, התוצאות יהיו פחות טובות, ויידרש מספר גדול בהרבה של ביציות שברוב המקרים גם הם לא יוכלו באמת להבטיח הריון ולידה בריאים. מצרפת לכם כמה גרפים עם נתונים לגבי מספר הביציות הדרושות לשם הריון ולידה לפי גיל.

כדי להקל על נשים לשקול את הנושא הקדשתי קצת זמן לאחרונה והכנתי טבלה מסודרת עם כל עלויות השימור (ביציות ועוברים) במחלקות השונות ברחבי הארץ- מצפון ועד דרום. הכנסתי שם גם את פרטי הקשר של המחלקות, כדי שכל אישה שרוצה לעשות אפילו בירור ראשוני תוכל לשלוח מייל או להרים טלפון ופשוט לקבוע תור. מוזמנות ללחוץ כאן על מנת להוריד את הקובץ.

ואם אתן רוצות עוד מידע ועוד ליווי ועוד דיוק של הדרך שלכן, מוזמנות מאוד ליצור איתי קשר ולבוא להליך ליווי אישי ממוקד לקראת שימור פוריות, או להצטרף למפגש הקבוצתי הקרוב לנשים שרוצות לשמוע יותר על שימור פוריות ואימהות יחידנית.

בפגישות האישיות וגם במפגש הקבוצתי נדבר על האפשרויות השונות מבחינת בתי חולים ומחלקות, על האם נכון לכן להקפיא רק ביציות או גם עוברים, על איך נראה התהליך ומה תפגשו בתוכו, ועל איך לתמוך בגוף ובנפש תוך כדי התהליך. מוזמנות באהבה רבה ענת





17 views0 comments
bottom of page